Het Forum voor STW'ers
Wilde Busrit naar en over de Posbank met Iedo als stabiele factor - Printable Version

+- Het Forum voor STW'ers (https://forum.stw-site.nl)
+-- Forum: My Category (https://forum.stw-site.nl/forumdisplay.php?fid=1)
+--- Forum: Schaatspraat (https://forum.stw-site.nl/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Thread: Wilde Busrit naar en over de Posbank met Iedo als stabiele factor (/showthread.php?tid=63)

Wilde Busrit naar en over de Posbank met Iedo als stabiele factor - Jan Heeres - 06-25-2026

Gistermiddag kwam de communicatie binnen de Wilde whatsapp en Bus signal groep al snel op gang met sterk uiteenlopende responses en vooral afmeldingen. Joop de Boer besloot om dan maar met de Bus mee te peddelen, anderen gingen eerder of later of anders of niet. Bij de Bosrand starten we met een mooi ploegje Wilde busrijders en er kwamen meer bij.
Zelf nam ik gisteren aan een banenmarkt in een hal deel met en in buitenlucht temperaturen en op de racefiets voelde ik al snel dat dit me geen goed had gedaan. Ondanks dat Vince en Eeuwe niet al te gek uit de blokken schoten, was het direct harken en ploeteren. Gelukkig gaf Iedo me richting Renkum een forse duw en fietste Presentje Piet aan de andere kant van de weg naar de Wilden start. De anderen gunden hem de ruimte om terug te komen en dat was voor mij een presentje. Voorbij Heelsum deelde Joop volgens ook een welkom kadootje uit met een lekke band. Veel hulp en assistentie was er en Iedo stelde voor om samen maar verder te gaan in een gematigd tempo. Dat leek me een uitstekend plan in de hoop mijn benen weer terug te vinden.

Onderweg reden we Jan Westeneng en Harm achterop en eerstgenoemde gaf direct gas. Iedo liet als nummer 2 een gat vallen en weg was Jan. Na de Hemelse Berg en verzamelen en zo gingen we door in afwachting van de Wilde Bus. Voorbij Warnsborn, Burgers Bush op naar Rozendaal en nog steeds niks. Over de Posbank waren Jan en Harm redelijk soepel en vlot weg, Iedo vertelde niet te willen overkoken en reed gestaag naar boven en ik kon zijn wiel volgen.

Boven aangekomen maar op weg naar rondje Rozenbos en nog steeds geen Wilde Bus in de buurt: zou er wat gebeurt zijn? Bij de start van klim naar het Rozenbos bruggetje lag een boom over de weg, afstappen, er omheen en verder met mogelijk nog meer blokkades. Die waren er niet Jan en Harm vooruit en weg en Iedo plus ondergetekende op afstand erachter. 'In dit tempo haal ik vanavond het volle menu wel, anders was ik eerder afgezwaaid', aldus Iedo.

Boven op de Posbank bij het water tappunt waren Jan en Harm en wij sloten aan met daarna direct de Wilde Busgangers. Ook TC Duiven kwam met een ploegje langs en verder was het stil op de Posbank. Iedo en ondergetekende maar weer vlot door en wat later kwam de rest aangesloten er over heen gevlogen. In de klim waren de sterken snel weg, zag ik Joop en daarvoor Iedo en op het laatst niemand meer. Uiteindelijk boven gekomen stond ploeg te praten, gezellig en reed ik direct maar door. Op de hei een paar keer achterom gekeken en er kwam niemand. Met 25 km/u verder, over de A50 kwam een ploegje van vier fietsers van elders die met 33-35 km/u verder gingen.

Na een tijdje haalden we Iedo in zijn eentje in en vroeg ik me af: zouden ze nog wachten op hem? Nee, dat was duidelijk gecommuniceerd, aldus Iedo. Op mij wachten ze ook niet want met mij oranje trui was ook duidelijk langs de groep gekomen. Lang verhaal kort: Iedo en ondergetekende reden in gewoon duur tempo terug naar Renkum, nog wat praatjes en door naar huis, toch wel redelijk gebraden maar ook voldaan: we hebben het weer gedaan :-).

De statistieken: 76 km in 2 u, 58 min met 25,6 km/u gemiddeld en 56,8 km/u max = bijna een halfuur langzamer dan vorige week en vergelijkbaar met twee weken terug toen Flip, Harry H en ondergetekende over hagel vastgevroren fietspad op de Posbank reden.

Volgende week maar weer eens zien, Jan Heeres