Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
C3 marathon in Utrecht zondagavond 22 feb '26
Alweer best een tijdje terug dat er een mogelijkheid was/is om een Schaatspraatje te doen/maken :-).
Vanavond was de C3 marathon met dertig ronden als eerste aan de beurt. C3 is de best door STW bezochte wedstrijd waarbij de Wageningse STW'ers allemaal thuis blijven of anders zijn afgehaakt. Gelukkig 2x uit Culemborg, 1x uit Utrecht, 1x Lunteren en ondergetekende uit Putten. Het waaide nog, was warm en vochtig en niet gemakkelijk om weg te rijden. Een paar probeerden het wel maar betaalden daarvoor de tol of lieten het nog een 1 of 2 rondjes wel lopen.
Zo ging de hele groep naar de finish. Halverwege werd Jan Tichelaar nog onderuit geschoffeld maar kwam op venijn vlot weer terug in de groep. Na afloop ging hij samen met Kees Versluis een SVU schaatsers eens adviseren over zijn 'binnen door gesluip' gedrag. 

Na vier dagen Zweden natuurijsijs werd mij in de kleedkamer vooraf verzekerd dat mijn techniek dan wel weg zou zijn. Volgens mij zou dat wel mee vallen, afgelopen vrijdag bij de training ging het lang niet onaardig. Mooi achterin mee gereden, wel eens overwogen om buitenom mee naar voren te rijden, maar toch maar niet gedaan. Mijn laatste C3 marathon was al meer dan een maand geleden. 
Stukje bij beetje klommen Joris, Jonna en Willeke naar voren en laatstgenoemde trok een tijdje de groep. Uiteindelijk in een lange eindsprint van 2-3 rondjes finishte Joris als 10e en beste STW'er. Daar achter op 13 Jonna, 15 Willeke en als 19e Jan Tichelaar. Joris liet zien dat hij stevig zijn best had gedaan.
Jonna had half C&A aan omdat ze vooraf nog voor STW bij het wedstrijdblok als hulpstarter actief was. Toen werd ze toch nog koud en bij de marathon te warm

Zelf eindige ik royaal buiten de punten als 27e van de 31 maar wel in de groep. En met een goed en tevreden gevoel naar huis. Op naar het STW CK deel 2 in Nijmegen komende zaterdag. Dan nog een C3 marathon op zondagavond en wie weet ook nog op 15 en 22 maart. Dan is het seizoen weer klaar.

Jan Heeres
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)