04-07-2026, 07:44 PM
De Wilde Woensdag start om 18 uur bij de bosrand (hoek Zoomweg/Geertjesweg/Dorskampweg).
|
Morgen gaat ie weer los richting Posbank
|
|
04-07-2026, 07:44 PM
De Wilde Woensdag start om 18 uur bij de bosrand (hoek Zoomweg/Geertjesweg/Dorskampweg).
04-08-2026, 08:38 PM
Inderdaad op Whatsap en Signal werden plannen gesmeed voor de Wilden en de Bus met opvallend dezelfde vertrektijd en plaats = wel zo gezellig.
Flip nam het stuur in handen en besloot dat de bus ruim na het Wilde vertrek zou gaan rijden. Zelf twijfelde ik met de Bus of toch maar Wild? Afgelopen maandag merkte ik duidelijk dat mijn zuinigheid niet slim was: de grote jaarlijkse fietsbeurt na dik 5.000 km proberen over te slaan. De ketting sloeg over en dat is complex als je hard wilt/moet rijden en nog gevaarlijk ook. Toch maar Wild proberen en zien hoe het gaat. Als bij Nol in het Bosch lag mijn ketting er af en wachten de Wilden nog even. Achter Heelsum besloten Hendrik en Sjoerd over de rotonde te crossen in plaats van het fietspad en dat was op meer manier een slecht besluit. Hendrik en Sjoerd kwamen terug bij de groep en ik raakte wat achterop. Ondertussen kwamen we Martine tegen en weer verder. De Wilden verdwenen uit zicht en ik vond het wel best. Gewoon doorrijden = wel zo veilig en de Bus komt snel :-). Helaas de Bus kwam maar niet en dus hanteerde ik de Fred van de Tempel marathon regel; als ze me willen, hebben komen ze me maar halen, ik rij door en kijk niet om. Dat duurde tot onderaan de Emmapiramide toen Vince, Froukje en Jan Westeneng voorbij stoven. Omhoog is niet Vince zijn specialiteit en zo trapten we een stukje samen op. Boven op de Posbank bleek de halve Bus als een korte route naar huis te hebben gekozen en bovenop was er niet voor ieder behoefte voor een Lusje Extra. Vince en Flip ging de afsnijdende Bus'sers proberen in te halen. Froukje, Jan Westeneng, Harry Hansma en ondergetekende wel een Lusje Extra waarbij Froukje het initiatief nam. Jan merkte op dat Harry achterbleef, Froukje hoorde niks, ik hoorde wel maar luisterde niet en Jan vond het ook wel best. Na een tijde waren we allemaal weer terug op de top en beloofden beterschap. Op weg naar Renkum om beurten op kop. Froukje bekende al dik 2.000 km dit jaar gemaakt te hebben en zat te shinen op de fiets. Jan zijn rijles was nog net zo goed als vorige week en Harry en ondergetekende waren lijdend voorwerp. Richting Renkum ging Jan steeds sneller en sprong vlak voor de streep Froukje op zijn Peter Vlaar's als eerste over de meet. Zo was het weer een mooi ritje met de statistieken: 68 km in 2 u 18 min met 29,4 km/u gemiddeld en 55,8 km/u max. Morgen om 9 uur sta ik Tweewielerhuis Barneveld op de stoep om mijn ketting en andere grote beurtzaken in orde te maken. Wie weet lukt om zaterdagmiddag met goed onderhouden rijwiel bij de eerste STW fietstraining aan de start te staan. Jan Heeres
04-09-2026, 09:55 AM
Had mij ook wel gezellig geleken om met de hele groep naar de Posbank te rijden: af en toe gas geven en dan weer samen verder. We deden met de wilden, waar Jean Paul wel bij was ingestapt, rustig aan. Af en toe wat gesnotter en alleen het rammelen van de cassette van Eeuwe verstoorde de rust. Dus geen wilde verkeerssituaties en ook geen ver voor de kudde uitrijdende kleppers: die ontbraken vanavond. Sterke mannen zoals Sjoerd en Egbert trapten op het vlakke goed door en de afdeling Luntren (Fred en jan T) deden in de klimmen goed hun best.
Boven op de Posbank wachtten we op Iedo. Joop vond dat we best al de hele route incl. Rozenbos konden rijden maar werd overruled. Dus daarna in gestrekte draf rond over de Snippendaal en langs de Brandtoren terug. We pikten Vincent op die af en toe fiks versnelde. Met Egbert in het wiel had ie weg kunnen blijven, maar dat was ongezellig dus en groupe op weg naar de Telefoonweg. Daar vonden Vincent en ik dat het allemaal wat sloom ging. Toen hij met Hendrik gas gaf zat ik jammergenoeg wat ingesloten. Dus nog even gewacht tot er ruimte kwam en na Vincent, Hendrik en Jean Paul (die was dus prima mee deze avond) afgesprint. Daarna vlot door naar huis want de auto wegbrengen naar Veenendaal en terug fietsen stond ook nog op het programma. |
|
« Next Oldest | Next Newest »
|