Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wilden met de wereldkampioen over de Posbank
Vandaag was het Busje met Flip en Peter wel bijzonder klein en eigenlijk helemaal niet vreemd: ieder wilde even met de wereldkampioen fietsen :-). Eeuwe maakt het helemaal speciaal door met een lekke band aan te komen fietsen: een kleine tien minuten later vertrek waardoor Robert zijn belevenissen en reis verslag nog uitgebreider kon delen. Totaal waren er ruim vijftien Wilden en dat zou best wel eens hard werken kunnen worden.

STW afdeling Lunteren bracht versterking mee, Harry H was weer dapper, JP schoof geruisloos aan en zo stoven we in volle galop richting Renkum. Robert en Rens Mudde op kop en zo werd de groep steeds groter. Zo af en toe wel even een afsplitsing maar best vaak liet de kopgroep zich weer wat terug zakken zodat alles weer bij elkaar kwam. Er werd hard en door gereden, soma wat onrustig en het bleef opletten geblazen.

Boven op de Posbank even rust en verzamelen. Niet lang daarna schoven Iedo, Joop en Vince door richting het volle menu, Gerwin en ondergetekende sloten direct aan en zo stoven we over de Posbank. Niet veel later schoven Rens en Floor langszij en zo begonnen we aan de Snippendaal beklimming. Rens voorop, Floor daar niet zover achter en daarachter Iedo en ondergetekende. Na het bruggetje onderdoor snel door naar het tweede lusje. Het was voor mij echt wel wat harken om Floor en Rens te volgen, maar hulp was nabij. Iedo gaf mij met zijn 94 kg een stevige duw naar voren zodat ik direct in het wiel was. Een paar seconden rust en toen was ik op kop en direct daarover heen Iedo. Van zo'n duw naar voren krijg ik moraal als teken dat het je gegund wordt om mee te rijden. Zo stoven we verder voor lusje extra.

Daar werden we ingehaald door Vince die toch echt fors moet dalen om het gat te dichten. Daarna onder leiding van Floor omhoog, Rens spurtte vooruit en niet veel later sloten Jan T en Fred ook aan. Ondergetekende haakte op een gegeven moment af en kwam wat later boven. Daar stond al een grote groep te wachten. Fred vroeg zich hardop af hoe het kon dat er een handvol fietsers eerder aan het lusje extra klim kon startte. Jan T antwoorde nuchter 'ze fietsen gewoon sneller dan wij, daarom zijn ze vooruit'. 

Over de heide terug naar Wageningen nestelde de wereldkampioen zich op kop en rekte het elastiek eens flink uit. Iedo sprong naar de kopgroep toe, Joop vond het wel best en daarna kwamen Jan T en Fred om het karretje op gang te houden. Daarna richting Renkum ging het veelal kop over kop waarbij vrijwel iedereen (even) actief mee kon doen. Bij Wolfheze ontstond er onder leiding van de wereldkampioen een kopgroep van een stuk of vijf en die verdween uit zicht.

De andere tien reden richting Renkum en op een gegeven moment viel de groep in kleine groepjes uiteen. Van achteruit strijkijzerde ik een handjevol voorbij.  Vlak voor de streep sprintte Vera uit het wiel en Jack volgde. Hoe het met de kopgroep was verlopen, was niet te zien. In het halfdonker waren ze al een heel verderop richting Wageningen. Sjoerd Haitsma bracht ondergetekende en een paar anderen naar de kopgroep. Daarna namen Sander en Sjoerd de race naar het Wageningen bord over en zo rosten we de Hollandseweg op.

'Een snelle Wilde avond, Jan', bekende Sander. Ja, zo'n vermoeden had ik ook al :-). Toen ik op de teller keek, bleek dat inderdaad zo te zijn.
De statistieken: 76 km in 2 u 15 min met 33,5 km/u gemiddeld en 65,3 km/u max. Dat is een kwartier sneller dan de Bus vorige week en 3,1 km/u meer.

In mijn schriftje terugzoeken, verteld dat het twee jaar terug was, juli '24 toen ik twee keer op rij 33,4 km/u en 33,9 km/u noteerde. September '22, weer twee jaar eerder staat er een keer 33,3 en 33,4 km/u gemiddeld. In september '21 een keer 34,1 km/u en 34,6 km/u. Kortom onder leiding van de wereldkampioen was het vanavond een echt snelle Wilde Woensdag en dat is genieten.

Volgende week maar weer eens zien. Eerst zaterdag de STW tijdrit waarvoor Jack zich vandaag bij de Wilden ging sparen: in de luwte meerijden, was zijn voornemen. Benieuwd of dat ook gelukt is.
Weer een week later is er het NK Tijdrijden waarover Robert wat informaties stuurde. Of dat ook voor gewone doorsnee STW Wilden is????

Jan Heeres
P..s: foto's tot 500 kB kan dit programma opnemen.

Nog wat whatsapp communicatie vooraf, tijdens en na afloop van de Wilde Woensdag.
  • [17:35, 02-09-2026] Schoenmakers Jack: En ik. Lekker uit de wind boemelen. Zaterdag tijdrit.
  • [19:40, 02-09-2026] Rie Jean Paul Van: Ik ben nr HUIS 1 lusje gedaan
  • [21:08, 02-09-2026] Schoenmakers Jack: Ok. Hoe ging ie? Er werd hard gereden: thuis gem. 33,2/u op de teller.
  • [21:23, 02-09-2026] Schaap Eeuwe: Ha! Het was weer leuk! Die lekke band van mij hielp denk ik voor de motivatie wat tijd goed te maken. Mooi tempo . Dank mannen en vrouw.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)