Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
27 juni Fietstraining Hitte
Formeel geen STW-training in verband met weerprotocol KNSB/KNMI (code oranje) 

8:00u Liefhebbers voor fietsrit volgens een programma - verzamelen op de Wageningse Berg.
         We fietsen naar de lommerrijke Amsterdamseweg tussen Planken Wambuis - Juffrouw Tok - Rotonde Ede 
14:30u of andere tijd volgens onderstaand programma.

Interval Blok Externe Focus. Let er op, het is niet meer dan een aanwijzing om een doel te hebben voor je fietstocht. 
Zorg voor voldoende (gekoeld) water. Vul eventueel bij, bij bijv. IVN-Natuurcentrum/Rustpunt

Sla eventueel stukje Juffrouw Tok - Rotonde Ede over, want dan rijdt je langs de Ginkelse heide zonder schaduw.
Programma heb ik gemaakt voor deel Planken Wambuis - Juffrouw Tok. Kun jezelf dus verlengen.

Route 8:00u: Wag. Berg - Zoomweg - Telefoonweg - fietspad Buunderkamp - Planken Wambuis (PW) - Amsterdamseweg - Juffrouw Tok (JT); Amsterdamse weg - groepjes, duo's of alleen 
Planken Wambuis - PW-JT  25 km/u --> ca 10'  36 km/u --> ca 8'  42km/u -->  ca6'
===================================================================
Inrijden:
 6  steigerungen waarvan eerste drie met kleine blad voor, blijf zitten; daarna 3 met grote blad voor. je mag staan. Let op je rug en buikspieren. Let op naar beneden trappen en omhoog trekken trappers.
Kern:

Interval Blok: 3 of 4 series van 6x40"/1'20" Elke serie is 3x omlaag PW - JF en 3x naar boven JF -PW 
Serie 1 klein blad voor; volgende 2 series steeds iets zwaarder; 
laatste serie comfortabel uittrappen eventnaar huis

LET OP 1
Van Planken Wambuis naar Juffrouw Tok blijf je in je zadel - trappers omhoog trekken en naar benedenduwen;  buik/rugspieren aantrekken. Van Juffrouw Tok naar Planken Wambuis (omhoog) mag je even staan. 
LET OP 2 buik/rutspieren aantrekken - elke trapbewegiun is raak!!
LET OP 3 trapbeweging voorganger (Externe Focus) imiteren 

PS. Zelf moet ik uiterlijk om 9:15u op Chr Hogeschool Ede zijn ivm Staatsexamens. Duurt tot ca 14.30u. Daarna ga ik weer naar de Amsterdamse weg om eventueel anderen op te vangen
Reply

Messages In This Thread
27 juni Fietstraining Hitte - by Harm - 06-26-2026, 10:49 AM
RE: 27 juni Fietstraining Hitte - by Jan Heeres - 06-27-2026, 08:23 AM

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)