Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rens Mudde voor Sjoerd Haitsma en Vera in Renkum
'Wie naar de lucht kijkt, zal nooit maaien', stelde mijn heit vroeger vaker dan eens. Dat was vanavond te vertalen naar 'gaat nooit fietsen'. Er waren veel lucht kijkers en daarom niet zoveel (lucht :-)) fietsers. Op weg van Putten ging ik tussen Lunteren en Ede door een harde regenbui die Fred (terecht) deed besluiten om maar thuis te blijven. Maar in Wageningen was het gewoon droog en de straten ook, echt onwerkelijk. 
Bij de Wilden regende het afmeldingen zodat Rens Mudde alleen bij de Bosrand stond en zijn eigen rondje maakte. Bovenop de Posbank spotte Vera hem al.

Bij de Bus ook veel afmeldingen maar Flip, Harry H, Sjoerd Haitsma, Joop en Vera en ondergetekende lieten het er niet bij zitten. Onder mijn oranje trui had ik mijn Utrecht marathonschaats wedstrijd kleding aan en om mijn mobiel nog een tweede plastic zak gedaan voor het geval we ook zo'n bui op de kop zouden krijgen. Maar gelukkig, helemaal niks, onder de bomen zelfs droge paden en op andere plekken wel wat nat en vies, maar toch gewoon niks aan de hand.

Als zestal waren we redelijk in evenwicht waarbij Sjoerd wel de sterkste was en het tempo er straf op legde. Zo kwamen we vrij onbezorgd over de Posbank met het volledige programma. Op het lusje extra was Sjoerd toch een maatje groter, Flip hield lang stand maar paste ook, Joop zat in mijn wiel terwijl ik bezig was om naar Flip te strijk ijzeren. Toen ik redelijk in de buurt was, jumpte Joop er naar toe en legde Flip in de klim er nog op.

Op terugweg over de heide kwam Rens ons achterop en zorgde voor het Bus Plus effect oftewel potentieel precaire situaties. Hij legde achteloos het tempo er stevig op en regelmatig moesten de anderen, uitgezonderd Sjoerd alle zeilen bij zetten. Soms hield Rens even, gunde een ander even de kop en kwam dan wat later weer op kop terwijl hij rustig een reepje pelde of de bidon raadpleegde. Tja dan zijn de precaire situaties wel heel erg dichtbij :-). Maar wel blijven bij elkaar waarbij Vera en Harry zo af toe een gat dicht strijk ijzerden.

Op weg naar Renkum zagen we in de verte een STW trui aan het racen. Dichterbij gekomen bleek dat Piet de Groot te zijn op zijn drieversnelling fiets met terugtrap rem. In wielertenue haakte de voormalig bijna wielren prof achter bij ons aan en ging mee. Of toch niet, ik heb niet achterom gekeken. In elk geval even gezellig en prachtig dat Piet de busdienstregeling zo goed kent.

Richting Renkum reed Rens al lange tijd op kop, Sjoerd in tweede wiel en daarachter eerst Harry en later ondergetekende. De krachtsverhouding was de hele avond al duidelijk en met groot machtsvertoon was Rens voor Sjoerd over de streep en een stukje daarachter Vera.

Op weg naar Wageningen bleef het droog en toen ik met de auto de stad uit reed, regende het weer pijpenstelen. Precies op tijd binnen en geluk gehad dat voormalig STW weermannen Bauke Abma en Gerrit Hiemstra dit voor de bus zo goed hadden uit gegokt.

De statistieken: 76 km in 2 u 35 min met 29,3 km/u gemiddeld en 62,6 km/u max. Op naar volgende week en a.s. zaterdag de STW tijdrit. Jan Heeres.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)