Threads: 8
Bij een strakke koude noordenwind moesten de deelnemers vandaag de tijdrit verrijden.
De opkomst was helaas uitermate gering, maar het enthousiasme daarentegen groot.
Uitslag:
Michiel S. 16.02
Jan H. 15.43
Na de tijdrit in rustig gestrekte draf via Otterloo terug naar Wageningen. Ook weer tegenwind leek het wel . :D
De deelnemers en de regelaars allemaal weer bedankt voor jullie inzet.
Gr. Joop
Threads: 24
Het was gisteren all inclusive voor Michiel en ondergetekende verzorgd door Joop en Vera. In een fauteuil werd we naar de start geleid met een paar versnellingen om wat warm te worden. Niet te harde versnelling want die verteer ik niet zo goed. Bij het opstellen van de startvolgorde, gelijkzetten van klokken voor start en finish kwamen een handjevol militairen in een jeep van de heide geraced. Waarschijnlijk waren ze daar lekker aan het vuurtje stoken geweest op hun vrije zaterdagmiddag. Een tijdje later zagen we allemaal mannen in een luxe auto langs scheuren en die maakten zich allemaal grote zorgen over Vera.
Inderdaad, als je even nadenkt over wat ze zien, kan je je daar ook nog wel wat bij voorstellen. Een dame die met drie racefietsmannen op stap is, die langs de weg staat en vanwaar al die wiel-ren doetjes als een gek weg sprinten en haar in de kou alleen achter laten. Dan heb je als stoere militair die de NL bevolking moet redden van de ondergang toch een extra plicht en die namen de mannen dan ook op zich. Ze stopten allemaal bij Vera om te vragen of ze haar konden, mochten helpen. Eentje stapte zelfs uit de auto naar haar toe om zijn ondersteuning aan te bieden terwijl ondergetekende net was weg gestrijkijzerd.
Het lukte Vera om de militairen te overtuigen dat alles gewoon en normaal was, de STW fietstijdrit en verder niks.
Direct na de start viel me al op dat het geen snelle middag ging worden. De laatste keer reed ik met gemiddeld 38,8 km/u en nu bleef ik lange tijd hangen op 32-33 km/u terwijl mijn hartslag als maat voor inzet toch mooi hoog was. Pas na het kopje van Deelen in de afdaling kwam mijn snelheid boven de 38,8 km/u uit. In de verte zag ik een stipje dat Michiel moest zijn en geleidelijk aan richting finish werd dat stipje iets groter. Inderdaad met 15.43 niet zo'n beste tijd maar zeker gezien de inzet tevreden en voldaan.
Daarna een redelijk stevige terugtocht onder leiding van Joop en Vera en zo hadden Michiel en ik een STW all inclusive tijdrit achter de rug. Zonde dat andere STWérs deze luxe aanbiedingen missen. Op naar de STW bostraining van maandag die wat minder all inclusive is en jezelf hard moet rennen. Jan Heeres.