Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Piet de Groot als eerste in Renkum
En dat was voor Jack Schoenmakers en Harry Hansma na een prachtige complete Wilde Posbank rit. In de verre verte vooruit waren Jolle en Robert Braam al eerder over die streep gesjeesd, maar dat onttrok zich aan onze Wilde waarneming.

Gisteren nam Vince het initiatief om aan te kondigen dat de Wilden om 17.30 uur gingen vertrekken voor een compleet Wild Posbank menu en dat was een mooie actie: tijdelijke duidelijkheid. Niet iedereen kon zo vroeg bij de start komen, maar we waren toch met negen inclusief de wereldkampioen.

Zelf kon ik precies op tijd zijn, parkeerde de auto bij de Leeuwenborch en liep daar STW'er Gertjan Hofstede tegen het lijf met nog een stukje zelfgebakken appeltaart in de vorm. Gertjan is vandaag 70 jaar geworden en trakteerde zijn oud WUR collega's. Nog een paar koetjes en kalfjes en daarna verder.

Iedo had Andre Kleinrensink over de Wilde streep getrokken en dat was voor hem (en ook ons) hard werken. Jolle trok de Wilde kar onderlangs naar de Hemelseberg in Oosterbeek. Niemand hoefde, wilde overnemen en zo schoot het snel op. Omhoog lukte vrij aardig in een groep en zo ging het verder. Op weg naar Rozendaal verachterde Andre wat, Iedo liet zich afzakken en Robert kwam vanuit de achtergrond langs gesjeesd.

Op de Posbank was het best rustig en konden we vlot doorrijden en wisselden we regelmatig van kop waarbij Iedo en Vince het meeste werk verzetten.

Boven aangekomen wat praatjes, Harry wat eten en daarna in gestrekte draf over de heide de ondergaande zon tegemoet. Robert maakte prachtige foto's en filmpjes.

Zo af en toe wachten Robert en Jolle en schoven we weer in een groep verder. Zo af en toe lieten een paar zich verleiden om hun hoofd in de strop van Robert en Jolle te stoppen door als derde in de rij gaan fietsen.  De heren trokken dan geleidelijk het touw wat aan en dan brak het lint weer even.

Een paar keer gingen Vince en Iedo dit 'gesprek' aan, hielden het langer vol dan de anderen, maar ook zij kregen een blauw hoofd en waaiden er vanaf.

Het werd een mooie Wilde woensdagavond en ook nog snel, rond 20 uur terug met de statistieken: 76 km in 2 u 21 min met 32,4 km/u met 63,7 km/u max.
Volgende week nog een keer en dan verder op het natuurijs. Jan Heeres
Reply
(09-23-2026, 08:59 PM)Jan Heeres Wrote: Mijn nabije waarneming maakte duidelijk dat Robert als eerste terug was in Renkum.

Het was voor mij een mooi ritje icm woonwerkverkeer en daardoor ruim 150km. Toen Robert kort voor de streep versnelde voelde ik de benen dan ook direct ontploffen.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)